Vacanță în Lefkada: la ce să te aștepți de la stațiunea Nidri

Localizată pe coasta estică a insulei ionice Lefkada, Nidri este cea mai importantă stațiune turistică a întregii insule – animată, multe taverne, port de unde se pleacă în croaziere etc. Se află cam la 18 km de capitala Lefkas Town, ceea ce o face și mai tentantă ca opțiune de ședere. Nu este cea mai frumoasă stațiune, dar cu siguranță este accesibilă și îți oferă opțiuni. Ceea ce pentru noi a contat!

dordetur-in-nidri

port-nidri-lefkada

monument-onasis-nidri
Aristotel Onassis, cel mai bogat armator grec

arhitectura-nidri

pisici-grecia-nidri
Pauză de mângâiat pisicile

Situația plajelor din Nidri

Plajele din Nidri au următoarele caracteristici, de care ar fi bine să ții cont și să nu te plângi când ajungi la fața locului:

• Plajele sunt înguste, însă au o lungime considerabilă de-a lungul stațiunii. Poți lua un șezlong, poți pune cearșaful etc.
  • Sunt cu pietriș în mare parte, unele având porțiuni cu nisip sau cu vegetație (iarbă)
  • Intrarea în mare (la început pietricele, apoi nisip) este lină, ceea ce o face ideală pentru familii cu copii sau pentru cei care nu știu să înoate
  • Marea este liniștită și nu produce valuri. Compensează la punctul de mai sus
  • Deși te scalzi în Marea Ionică (recunoscută pentru albastrul ăla fain), aici culoarea apelor are o tentă verzuie. În plus, o poți găsi destul de limpede!

litoral-nidri-lefkada

plaja-apa-nidri-lefkada

Ce să faci prin Nidri

• Plajă și baie, doar ești în locul potrivit
  • Sporturi nautice pe alese (windsurfing, parapantă, ski-jet etc.)
  • Seara e super fain pe micuța esplanadă de-a lungul portului
  • Drumeție la cascada Dimosari (3 km, cu plecare direct din stațiune) – link aici
  • Surprinde răsăritul de soare al insulei Lefkada (hai că merită!)
  • Bucură-te de munții semeți care se îmbină cu blândețea Mării Ionice
  • Odihnește-te. Stai la umbreluță cu un frappe/bere/cocktail aproape, citește o carte sau ia un binoclu și stai cu ochii pe insulițele lui Aristotel Onassis, cel cu Evangelia de la Costinești
  • Fă o croazieră de o zi pe Marea Ionică… dar asta e cu totul altă poveste!

barca-nidri-lefkada

activitati-nidri-lefkada

Știai că Nidri este ideală pentru a învăța iahting și adună o serie de pasionați veniți din toate colțurile lumii?

dordetur-in-nidri-lefkada

nidri-noaptea-luna

plimbare-seara-nidri

rasarit-soare-nidri-lefkada

peisaj-de-rasarit-nidri

peisaj-din-nidri-leflada

peisaj-statiunea-nidri

Cum te deplasezi în Nidri și împrejurimi

Pe jos, evident!

Însă pentru drumuri mai lungi – spre un alt loc – te poți baza pe autobuzele locale KTEL (de fapt sunt niște autocare, decente și cu aer condiționat). Au un program destul de bine pus la punct și în mod normal ar trebui să respecte orarul.

Nidri se află între capitala Lefkas Town (de aici ai mai toate conexiunile importante ale insulei) și cochetul Vasiliki (ideal pentru pasionații de windsurfing), așadar le poți bifa lejer dacă vrei. Autobuzul este cel mai ieftin mijloc de transport și sincer chiar se merită. Mai multe detalii găsești aici.

transport-local-nidri-lefkada

Unde să mănânci în Nidri

Ai multe opțiuni de taverne în Nidri. Seara prind viață cam toate localurile – mai ales cele de pe faleză, cu vedere la port. Tot felul de tipi și tipe o să încerce să te agațe pentru consumație. Scurte impresii de la tavernele unde am lăsat niște bani la schimb cu ceva de mâncare, găsești mai jos. 😊

taverne-in-statiunea-nidri

Taverna Symposio (pe faleză, cu vedere la mare)

Una dintre cele mai apreciate taverne din stațiune. Noi am vizitat-o de două ori și ne-am bucurat de prezența unui român (Iosif) care ne-a explicat ce și cum merită consumat. Recunoaștem că a contat acest aspect, dar nu am regretat în niciun fel alegerea. Evident, ne-am așezat lângă masa cu steagul României!

taverna-symposio-nidri

Am încercat pește-spadă cu cartofi, un fel de chiftea cu carne și brânză sau tradiționala pizza. Destul de gustoase și bine preparate.

mancare-taverna-symposio-nidri

Taverna Ola Kala (la bulevardul principal)

O locație cochetă și animată. Cireașa de pe tort a fost un nene tare caterincă, care se ținea numai de șotii, pentru a atrage atenția… Mâncarea? Mediocră, numai când ne aducem aminte de o salată grecească, pe care și dacă nu voiam o făceam mai apetisantă.

taverna-ola-kala-nidri

Taverna El Greco (printre locațiile cu ștaif)

Poziționată drăguț în fața portului, însă este cam dezamăgitoare în rest: o tipă hostess cu tactici agresive, servire foarte greoaie, mese lipite de puteam servi și de pe masa vecinilor – lipsă de intimitate, lipsă de aer etc., prețuri un pic umflate. Am consumat niște pui dezosat cu garnitură și un gyros la farfurie. Deloc impresionați!

Cel mai bun gyros… l-am găsit la Gyros & Grill Family Place Since 1988

cel-mai-bun-gyros-nidri

Cea mai bună bere…

1. Mythos/Amstel (pe plajă, sub șezlong) 2. Fix/Kaiser (nu știm, dar merg la fix cu gyros sau souvlaki) 3. Alfa/Henninger (ceva mai slăbuțe, în loc de apă!)

branduri-bere-grecia

Unde ne-am cazat în Nidri

Am ales să ne cazăm la Studio Filio, excelent poziționat față de cam tot ce înseamnă Nidri. În plus, ne-a plăcut că a fost localizat pe o arteră necomercială și destul de liniștită.

Camera este modernă și cu un aer plăcut per ansamblu. Există și un balconaș pentru o cafea, o țigară, o vorbă de seară. Ca în majoritatea studiourilor grecești, ai și o mini-bucătărie integrată – dacă vrei să o folosești. Nu avem prea multe de reproșat, iar după atâta plimbare patul a reprezentat mereu un bun prilej de întâlnire. Acum serios vorbind, a fost destul de confortabil.

studio-filio-nidri-lefkada

Bine de știut

1. Având în vedere că sunt plaje cu pietricele, te poți orienta către niște încălțări pentru asemenea condiții. Le găsești prin Decathlon la noi, sunt mai scumpe în stațiune.
  2. Pe bulevardul principal găsești suficiente magazine cu alimente (unele deschise până noaptea târziu), chioșcuri cu articole de plajă/baie, suveniruri, fast-food-uri etc. Așadar, ai cam tot ce ți-ar putea trebui pentru un sejur.
  3. Evită pe cât posibil acele seri grecești (cu farfurii sparte) pe care ți le oferă agasant unele taverne. Mergi pe o sursă de încredere sau o recomandare dacă-i musai să vezi așa ceva.
  4. Nu te arunca la orice ofertă primești – aviz în special la taverne seara. Studiază meniul, vezi dacă îți place… La fel și în situația croazierelor, când tot seara își întind tarabele pentru a doua zi – noi i-am ales pe cei de la Nidri Star.
  5. Cea mai mare grijă seara sunt țânțarii din cameră. Dacă ești sensibil/ă, echipează-te cu vreo cremă/Autan, aparat pentru priză și ai grijă cu geamurile deschise – mai rar am văzut plase.

magazin-statiunea-nidri-lefkada

suvenir-nidri-greek-lover

Impresii de călătorie din Nidri

Nidri nu reprezintă o stațiune pentru pretențioși, însă este în stare să satisfacă multe așteptări. Deși nu găsești aici minunatele plaje ale insulei Lefkada (Porto Katsiki, Kathisma etc.), te poți bucura de forma lină a țărmului și de apele foarte calme.

Nu putem afirma că este o destinație de buget (cam 350 Euro cheltuiți acolo), dar nici nu trebuie să cheltui o avere pentru a te bucura cu adevărat de un sejur – când spunem cu adevărat ne referim la mese la tavernă, excursii opționale, închirierea unui șezlong, un suvenir sau alte plăceri personale.

Noi am fost pe la jumătatea lui septembrie (2016) și am găsit suficiente motive pentru un sejur absolut frumos: soare din belșug (chiar zile caniculare), apă faină pentru baie și lume mai puțină. Exact ce trebuie! 😉

Lasă un comentariu mai jos:

2 thoughts on “Vacanță în Lefkada: la ce să te aștepți de la stațiunea Nidri”